Balanseringsförslag

Hem Forum Förslag och buggar Balanseringsförslag

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #519
    Anonym
    Inaktiv

    Vet inte riktigt om det här är fallet, men ibland verkar det som om special monster spawnas rakt bakom en istället för långt ifrån. Vore bra om det är möjligt att fixa detta eftersom special monstrena dödar en på 2 slag även om man har diamant armor och därmed hinner man oftast inte försvara sig. Man skulle också kunna nerfa monsterna lite och få dem att spawna som vanliga monster; d.v.s. de spawnar bara om ljusnivån är under 8.

    Eller är det här p.g.a. någon annan inställning? Verkar som om vanliga zombie pigmen i Nether också skadar extremt mycket. Det här är ju extreme survival men kanske lite väl extreme 😛

    • Detta ämne redigerades för 7 år, 1 månad sedan av Jocke155. Anledning: La ihop 2 svar
    #523
    Jocke155
    Keymaster

    Tanken med monstren är att man ska behöva spela tillsammans med andra för att överleva, och man ska behöva söka skydd från monstren, och system för detta är något som är under utveckling, så därför kommer monstren vara ganska svåra just nu.

    Att de spawnar nära spelare är en begränsning som MythicMobs har, då spawnpoints bara genereras nära spelare, och ibland är dessa väldigt nära.

    Alla ”vanliga” monster skadar 1,5 gånger mer än i Hard, och har 1,5 gånger mer HP än Hard i vanliga Minecraft. Resten är ännu svårare beroende på vilken klass de tillhör, så i Nether borde de bara finnas pigmen som är 1,5 gånger svårare.

    Jag ska kolla över om monstren borde bli lättare för tillfället, tack för förslaget!

    #844
    Anonym
    Inaktiv

    Tycker inte det e några problem när det kommer till hur mycket mobsen gör, men det borde stå i chatten när typ en Invader spawnar utanför riften

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.